16/12/08

Απάντηση στον Window Shopper, Part II

Γράφεις:


1. Δε ζήτησα να σώσω τον κόσμο
2. Δε ζήτησα να σώσω τον κόσμο φτιάχνοντας blog.
3. Δε ζήτησα να σώσω τον κόσμο φτιάχνοντας blog και επαναλαμβάνοντας τα αυτονόητα.

Είναι πραγματικά πολύ ανώριμο να ζητά κανείς να σώσει τον κόσμο. Και δεν ξέρω ποιος το ζητά, σίγουρα πάντως όχι εγώ. Ο κόσμος δεν σώζεται από ένα άτομο. Επίσης δεν ξέρω αν είναι ζητούμενο η σωτηρία. Προσωπικά δεν μ’ ενδιαφέρει, είναι μεταφυσική έννοια. Απλώς τα πάντα ρει. Κι επειδή ακριβώς ο κόσμος βρίσκεται σε ένα αέναο γίγνεσθαι, προκύπτει το ερώτημα: Προς τα πού βαδίζουμε; Η απάντηση δεν καθορίζεται, ούτε επιβάλλεται από ένα άτομο, ούτε από κανέναν φορέα του τύπου «Μεγάλος Αδελφός», όπως θέλουν διάφοροι συνομωσιολόγοι να διαδίδουν. Διαμορφώνεται από όλους μας. Δυστυχώς όμως η ζωή είναι σκατά. Πάντα ήταν. Και ίσως πάντα θα είναι. Έτσι είμαστε εμείς οι άνθρωποι. Ποθούμε πολλά. Δεν ικανοποιούμαστε με τίποτα. Το ζήτημα όμως είναι: Τον ιστορικό μας ρόλο, που είναι μάλιστα συστατικός της ανθρώπινης ιδιότητάς μας – όπως τουλάχιστον την αντιλαμβάνομαι εγώ – θα τον εκπληρώσουμε, ή θα κάτσουμε σαν τα παραπονεμένα παιδιά στη γωνία, με τα χέρια σταυρωμένα στο στήθος και μια μόνιμα ξινισμένη έκφραση να κάνουμε κριτική απ’ έξω; Προσοχή, ο ρόλος μας δεν είναι η σωτηρία του κόσμου, ούτε καν η βελτίωση του κόσμου. Είναι η συμβολή στην κίνηση του κόσμου. Στην διαδικασία της Ιστορίας. Κι όταν λέω «ρόλος» χρησιμοποιώ μάλλον λάθος λέξη. Στην ουσία πρόκειται για πραγμάτωση της ίδιας μας της φύσης. Για εκπλήρωση της ανθρώπινης ιδιότητας. Κι έχω την εντύπωση ότι προς αυτή την κατεύθυνση το μπλογκ έχει ήδη πετύχει. Αλλιώς δεν θα έγραφες τέτοια σεντόνια, μίστερ window shopper. Όσο για τη φιλοφρόνηση ότι επαναλαμβάνω τα αυτονόητα, την ξεπερνάω. Έτσι είμαι γω. Ένας κονφορμιστής με τετριμμένη σκέψη. Όμως και το αυτονόητο καλό είναι να λέγεται πού και πού. Αυτονόητο είναι π.χ. ότι σε μια δημοκρατία πρέπει οι πολίτες να συμμετέχουν. Δεν βλέπω όμως να εφαρμόζεται. Ύστερα, αυτό που είναι για σένα αυτονόητο, δεν είναι για κάποιον άλλο. Τι να κάνουμε;

Μου λες ότι δεν κάνω τίποτα κλπ. Πράγματι, δεν κάνω τίποτα. Όσο τίποτα είναι και (άλλο) ένα blog, φελλός στο πέλαγος της εκ τους ασφαλούς αριστερίλας.


Άντε πάλι η στατική θεώρηση του σύμπαντος. Ακόμη δεν τον είδαμε, Γιάννη τον εβγάλαμε. Το μπλογκ τώρα το ξεκινήσαμε. Πού το ξέρεις ότι θα εκφράζει «εκ του ασφαλούς αριστερίλα»; Μέχρις στιγμής πάντως, τον τόνο τον δίνεις εσύ, με τα βιντεάκια σου. Τώρα, αν αυτή η συζήτηση, αυτή η διαδικτυακή επικοινωνία είναι ένα τίποτα, θα δείξει. Για μένα πάντως, η συζήτηση, η επικοινωνία, ο λόγος είναι πολύ σημαντικά. Καθόλου «τίποτα».

Λες να πιστεύω ότι οι αστυνομικοί είναι χρυσά παιδιά, όλοι τους; Λες να πιστεύω ότι καλά κάνει και υπάρχει η Αστυνομία ως έχει; Προφανώς δεν είμαι καθυστερημένος. Αλλά αν πιστεύεις ότι συμμετοχή είναι να λέμε το αυτονόητο από τις βολικές καρέκλες του blogοκαφενείου και μετά να νιώθουμε καλύτερα γιατί εμείς ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ - ΣΥΖΗΤΟΥΜΕ - ΕΝΕΡΓΟΥΜΕ, τότε, a mon avis, κάνεις λάθος.


Το ξέρω ότι δεν είσαι καθυστερημένος. Προκύπτει κι απ’ αυτά που γράφεις. Διαπιστώνω όμως ότι έχεις μια τάση να τα θεωρείς όλα αυτονόητα και να τα αποσιωπείς. Κι όταν είναι να μιλήσεις για κάτι, από αντιδραστικότητα επιλέγεις να μας πεις για τον Κούγια και τον ματατζή που καίγεται. Επειδή έτσι σε βολεύει. Κι εμένα παρομοίως. Η εκ του μακρόθεν πικρόχολη σάτιρα. Αντίθετα, αυτό το σύνθημα «ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ - ΣΥΖΗΤΟΥΜΕ – ΕΝΕΡΓΟΥΜΕ» φαντάζει όντως βγαλμένο από μάζωξη του ΣΥΡΙΖΑ. Αφελές. Άνευ φαντασίας. Το ομολογώ. Πες μου όμως εσύ πού είναι επί της ουσίας λάθος. Βρες ένα καλύτερο.

Δεν ξέρω ποια είναι η λύση, πάντως σίγουρα δεν είναι αυτή. Εσύ ξέρεις; Τι προτείνεις; Έχεις πρακτικούς τρόπους να σώσεις τον πλανήτη;


Δεν ξέρω λύσεις. Πιστεύω ότι θα προκύψουν με τη συζήτηση. Πιστεύω πάρα πολύ στη συζήτηση. Είναι χαρακτηριστικό του DNA μου, αλλά με επηρέασαν πολύ και αυτά που κάναμε περί Αρχαίας Αθήνας στο Γυμνάσιο. Πιστεύω ότι ξεμάθαμε να συζητάμε. Πλέον υπάρχει μόνο διάλογος κωφών. Ή μάλλον παράλληλοι μονόλογοι. Στην ουσία και σ’ αυτό το μπλογκ μέχρι στιγμής αυτό κάνουμε. Εσύ το τροπάρι σου κι εγώ το δικό μου. Αυτό όμως μπορεί ν’ αλλάξει. Αλλά θέλει δουλειά. Προσπάθεια. Προσωπικά όμως ομολογώ ότι μου είναι ευχάριστη. Κάποιοι άλλοι είναι λιγότερο διαλογικοί τύποι και προτιμούν π.χ. να βλέπουν τηλεόραση. Δικαίωμά τους. Η λέξη “idiot πάντως, ετυμολογείται από το «ιδιώτης». Δεν πιστεύω ότι μπορεί να υπάρξει πραγμάτωση της ανθρώπινης ουσίας στην ιδιώτευση.

Επίσης επαναλαμβάνω ότι δεν μ’ ενδιαφέρει να σώσω τον πλανήτη. Απλά πιστεύω ότι είναι μέρος της ανθρώπινης ιδιότητας να συζητά, να προβληματίζεται για τα κοινά, να ενεργεί.

Επειδή, λοιπόν, είμαι σίγουρος ότι θέλεις πρακτικές λύσεις, σε παραπέμπω στις "προτάσεις" του ΣΥΡΙΖΑ, που ΔΕΝ ΞΕΧΝΑ-ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΤΑΙ-ΣΥΖΗΤΑ-ΕΝΕΡΓΕΙ και προτείνει διεξόδους. Αντιγράφω:

…………………

Λοιπόν, πέρα από το γελοίο λαϊκισμό και την ανεδαφικότητα των όσων το κόμμα που "συμμετέχει" μας "προτείνει", παρατηρείς ότι πρόκειται για ευχολόγιο.

Αν θέλεις ευχολόγιο, είναι το μόνο εύκολο. Να κατηγορήσουμε την έλλειψη παιδείας, τους συνήθεις υπόπτους (εκκλησία, μίντια, αστυνομία, κόμματα), να νιώσουμε, βρε αδερφέ, καλύτερα. Και να πάμε το άλλο πρωί στη δουλειά μας με τη συνείδησή μας ήσυχη.

Πράγματι, οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ είναι έτσι όπως τα λες. Τις απορρίπτουμε. Ας προσπαθήσουμε να διαμορφώσουμε τις δικές μας. Πριν όμως φτάσουμε σ’ αυτό το σημείο, υπάρχει αρκετή προεργασία. Να σταματήσουμε κατ’ αρχήν να κατηγορούμε τους άλλους. Ούτε ευχολόγια θέλουμε. Συμφωνώ. Ζητάς σιωπή. Σωπάσαμε ήδη για πολύ. Αυτά τα επεισόδια, δεν ξέρω αν ήταν εξέγερση (δεν ξέρω από πού έβγαλες το συμπέρασμα ότι ισχυρίζομαι κάτι τέτοιο και το λες και το ξαναλες), ξέρω όμως ότι αποτέλεσαν την αφορμή για να μιλήσουμε. Και το θεωρώ πάρα πολύ σημαντικό.


Το ξαναλέω: αφασικά σκατόπαιδα που θέλουν να χάσουν μάθημα, πωρωμένοι φοιτητές με τα λεφτά του μπαμπά, ταμπουρωμένοι πίσω από μία από τις μεγαλύτερες ανωμαλίες της μεταπολίτευσης, το άσυλο, μερικοί αριστεροί "της παλιάς γενιάς", φτωχομετανάστες και πρεζόνια που πλιατσικολογούν, χρυσαυγίτες και κουκουλομαλάκες ΔΕΝ μας δίνουν, άμα τα βάλεις στο μίξερ, κοινωνική εξέγερση, δεν θα κάνουν το όνειρο του κάθε βολεμένου για επανάσταση (που θα την κάνει κάποιος άλλος φυσικά) πραγματικότητα. Όχι, πάει και τελείωσε.


Συμφωνούμε. Απλά τα «αφασικά σκατόπαιδα» είναι η επόμενη γενιά, και καλά θα κάνουμε να την προσέξουμε λίγο. Δεν ωφελούν οι αφορισμοί.


Όσοι ανησυχούν, ανησυχούν, σε ένα μήνα η Ελλάδα θα ασχολείται πάλι με βλακείες. Στο μεταξύ, κάποιοι μπορεί να ανησυχήσουν και λίγο παραπάνω. Κέρδος; Ναι. Με τι κόστος; Ξεφτίλα διεθνής, τρομοκρατία, ζημιές, πολιτικές ανωμαλίες (έτσι και πέσει η κυβέρνηση, όσο για τον πούτσο και να είναι, α) θα πιστοποιήσουμε ότι είμαστε μπανανία των πρόωρων εκλογών και β) θα έρθει ο Giorgos@pasok.gr).


Δεν ξέρω με τι θα ασχολείται σε ένα μήνα η Ελλάδα. Δεν μ’ αρέσουν καθόλου οι προφητείες. Εμείς πάντως καλά θα κάνουμε να ασχολούμαστε λίγο περισσότερα με τα «κοινά», έννοια φθαρμένη και απωθητική, στην οποία θα πρέπει εμείς να δώσουμε νέο νόημα και περιεχόμενο.

Όσο για το κόστος των επεισοδίων, προσωπική μου γνώμη είναι ότι το μπαλάντζο είναι θετικό. Κι αν ακόμη δεν είναι, δεν με στενοχωρεί ιδιαίτερα. Τι είχαμε, τι χάσαμε. Καταλύθηκαν πάρα πολύ γόνιμες συζητήσεις. Ακόμα κι ο σιχαμερός Πρετεντέρης έγραψε ένα πολύ εύστοχο σχόλιο στο Βήμα της Κυριακής (δες εδώ). Πολύς κόσμος συνειδητοποιεί ότι δεν πάει άλλο. Το τραγούδι του Τζιμάκου «Μικροαστοί θα σας φάνε τα παιδιά σας» ξανάγινε επίκαιρο. Υπάρχει πολύς προβληματισμός. Δες και τα links που έβαλα δίπλα. Πρότεινε κι εσύ τα δικά σου. Το άρθρο που πρότεινε ο Λουκάς πάρα πολύ ενδιαφέρον, αλλά η condescending αγγλικότητα δεν κρύβεται. Ποσώς με ενδιαφέρει αν γίναμε ρεζίλι στο μυαλό αυτού του ξερόλα Άγγλου. Εγώ αυτό που ένιωσα πάντως είναι ότι για πρώτη φορά ένα γεγονός εσωτερικής επικαιρότητας της Ελλάδας συζητήθηκε τόσο πολύ στο εξωτερικό ως κάτι που αφορά και αυτούς. Πάρα πολύ σημαντικό. Και πρέπει επιτέλους σ’ αυτή την Ψωροκώσταινα να τοποθετήσουμε την ευρωπαϊκή προοπτική πολύ πιο κεντρικά. Υπάρχει τεράστιο δημοκρατικό έλλειμμα στην Ενωμένη Ευρώπη αυτή τη στιγμή, αλλά εμείς οι Έλληνες ντρεπόμαστε να το πούμε, γιατί είμαστε ευρωλιγούρηδες. Κακώς!

Window Shopper, η Ελλάδα από το 1974 και μετά έχει αξιοσημείωτη πολιτική σταθερότητα. Μεγαλύτερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, νομίζω. Δεν πρόκειται να γίνουμε μπανανία των πρόωρων εκλογών αν πέσει η κυβέρνηση. Και εν πάση περιπτώσει, τόσο πολύ σ’ ενδιαφέρει τι θα σκεφτεί ο μέσος ευρωπαίος μαλάκας; Για όνομα του Θεού! Εγώ πάντως προτιμώ να μην αλλάξει άμεσα η κυβέρνηση για άλλο λόγο: Γιατί αν αλλάξει, θα εκτονωθεί όλη η δυσαρέσκεια, και θα βάλουμε πάλι τα κεφάλια μέσα.


Και άντε να πεις ότι κάποιο κέρδος θα μείνει. Θα μείνει κέρδος ελάχιστο. Τότε, όλη αυτή την επαναστατική ρητορία τι θα την κάνετε; Πού θα την βάλετε; Πώς θα πάτε στις δουλειές σας; Δε θα νιώθετε μαλάκες, δε θα νιώθετε προδομένοι από την ιστορία κλπ;


Ησυχάστε και σκεφτείτε. Πειράζει;


Το δεύτερο πληθυντικό πού απευθύνεται; Ελπίζω όχι σε μένα. Η ησυχία πάντως, ναι, πειράζει. Αυτό μπορώ να στο απαντήσω και εγώ.

15 σχόλια:

  1. Ανώνυμος16/12/08 09:40

    Υπαρξιακή ερώτηση:

    Απ' όλους αυτούς που ζητούν απ' τον κράτος να τους σώσει απ' τα αφεντικά... Πόσοι γαμημένοι ηθικολόγοι ευαίσθητοι πουστομαλάκες έχουν πει έστω κι ένα όχι στο αφεντικό τους; Ένα απλό όχι.

    ΑΦΕΝΤΙΚΟ: Θα κάνουμε υπερωρίες σήμερα, έτσι Κωστάκη; Και θα τις πληρωθείτε φυσικά κανονικά και με το νόμο.

    ΚΩΣΤΑΚΗΣ: Δε νομίζω!

    ΑΦΕΝΤΙΚΟ: Απολύεσαι.

    ΚΩΣΤΑΚΗΣ: Στ' αρχίδια μου.

    Μια αναίμακτη μικρή καθημερινή επανάσταση με προσωπικό κόστος. Στην απλοϊκότητά της βρίσκεται το μεγαλείο της.

    Λουκάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λουκά,

    όσον αφορά το ζήτημα "προσωπικό κόστος" και - κυρίως - "προσωπική ευθύνη" συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Είχα την ατυχία χθες να "πέσω" πάνω στην εκπομπή Λαζόπουλου, όπου μιλούσαν μαθητές. Μια μαθήτρια εξαπέλυσε ένα δριμύ κατηγορώ κατά "όλων αυτών" που "μας αδικούν, μας φορτώνουν με τα δικά τους λάθη, μας καταστρέφουν τα όνειρα, μας κλέβουν, μας βιάζουν" κλπ. Ένιωσα ότι πριν ακόμη ενηλικιωθεί, το άτομο αυτό είναι χαλασμένο. Δεν θα προσφέρει τίποτα στην κοινωνία. Φυσικά καταχειροκροτήθηκε.

    Από κει και πέρα, όλα σου τα άκρως ενδιαφέροντα σχόλια, και ιδιαίτερα το τελευταίο, διαγράφουν τη βαθύτερη φιλοσοφία σου, που μοιράζεσαι πιθανότατα με τον Window Shopper: Έναν ακραιφνή και απολιτίκ ατομισμό, για τον οποίο βέβαια δεν είσαι περισσότερο υπεύθυνος, απ' ό,τι και η μαθήτρια για τις απόψεις της. Θα προσπαθήσω να θέσω ορισμένα ζητήματα κάπως πιο φιλοσοφικής χροιάς, μόλις βρω χρόνο και ηρεμία - φυσικά δεν ισχυρίζομαι ότι είμαι κανένας ξερόλας φιλόσοφος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος18/12/08 01:38

    Είμαι απόλυτα υπεύθυνος για τον ατομισμό μου ο οποίος είναι απόλυτα συνειδητή επιλογή και η φράση σου ισοδυναμεί με το τυπικό (προσβλητικό μάλιστα) πατρονάρισμα του αριστερού διανοούμενου που νιώθει γυμνός χωρίς τον αγαπημένο του προστατευτισμό. Και δεν υπήρξα σε πληροφορώ ποτέ αυτή η μαθήτρια, δε χρησιμοποίησα ποτέ μου το πολύ βολικό 1ο πληθυντικό και προτιμούσα να μαλώνω με τη μάνα μου και τον πατέρα μου για τις προσωπικές ευθύνες του καθενός μας.

    Και αν εννοείς ότι είναι απολιτίκ όποιος προσπαθεί απλώς να μην παρασυρθεί από το χείμαρρο της απλοϊκότητας και της προκάτ πολιτικής ανάλυσης... δε νομίζω. Είμαι πολύ πιο πολιτίκ απ' τους θαμώνες των ιδεολογικών φαστ-φουντάδικων που λέγονται πανεπιστήμια, κόμματα και πορείες. Ιδιαίτερα αυτές που ανάγουν τη συνθηματολογία σε σκέψη, το παιδαριώδες σε ώριμο, το τίποτα στα πάντα. Είναι απλά κάποιοι που περπατούν πέρα-δώθε και φωνάζουν παρωχημένες μαλακίες σαν το μαλάκα το Λαζόπουλο που παρακολούθησες, ο οποίος ηθικολογεί και αυνανίζει όλους τους αναξιοπαθούντες της ελληνικής κοινωνίας με τα λιπασμένα σκατόχερά του εδώ και χρόνια καταχρώμενος τον όρο σάτιρα, όρο που έχει πεθάνει σ' αυτή τη χώρα προ πολλού.

    Το ζήτημα δεν είναι φιλοσοφικό αλλά πρακτικό, είναι ζήτημα ειλικρίνειας και συνέπειας προς τον εαυτό σου, μετά στο διπλανό σου που σε βλέπει και ξέρει από που έρχεσαι κι ύστερα προς όλους τους άλλους. Αν κανείς δε δεχόταν να κάνει υπερωρίες, οι υπερωρίες δε θα υπήρχαν. Μην υποτιμάς την απλή -κι όμως τόσο δύσκολη- πρακτική πλευρά των πραγμάτων. Να νιώθεις και να σκέφτεσαι έιναι τελικά πολύ εύκολο. Δύσκολο είναι να δουλεύεις (και δεν εννοώ τη μισθωτή εργασία) προς τις κατευθύνσεις που καταδεικνύεις με το συναίσθημα και τη σκέψη.

    Πλέον όλοι (καλλιτέχνες, σοφοί και πολιτικάντηδες) καταδεικνύουν προβλήματα αλλά κανείς δε λύνει. Κάποιος πρέπει και να δουλέψει όμως. Ένας αγώνας ποδοσφαίρου ανάμεσα σε 22 φιλοσόφους είναι το ίδιο βαρετός με μια φιλοσοφική συζήτηση μεταξύ 22 ποδοσφαιριστών.

    Λουκάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εντάξει, σε πολλά συμφωνούμε. Απλά διευκρινίζω ότι επ' ουδενί δεν ισχυρίστηκα ότι έχεις κάτι κοινό με την εν λόγω μαθήτρια. Το μόνο κοινό που υπονόησα, το μοιραζόμαστε όλοι μας: Είμαστε βαθιά βουτηγμένοι στην ιδεολογία, ήτοι το σιωπηλό και αφανές πλέγμα ιδεών, παραδοχών, αλλά και τυποποιημένων πρακτικών που διαμορφώνει το είναι και τη συνείδησή μας, αλλά πολύ περισσότερο το ασυνείδητό μας. Κανείς μας δεν είναι απόλυτα υπεύθυνος γι' αυτό που είναι - ίσως μόνο γι' αυτό που ΝΟΜΙΖΕΙ ότι είναι.
    Πιστεύω κι εγώ σε μεγάλο βαθμό στον ατομισμό, την ατομική ευθύνη, την προτεραιότητα του ατόμου. Εσύ όμως θεωρείς ότι είσαι "απόλυτα υπεύθυνος" γι' αυτά. Εδώ έχουμε διαφορετική οπτική. Η ψευδαίσθηση "απόλυτης ευθύνης" για το άτομό του από την οποία διακατέχεται ο ακραιφνής ατομιστής αποτελεί και την υπαρξιακή του τραγωδία, στην οποία ίσως οφείλεται βαθύτερα ο θυμός του.
    Σόρι για τον ελαφρώς ψυχαναλυτικό τόνο, αλλά μόλις παρακολούθησα Στέλιο Ράμφο στην ΕΤ3...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος18/12/08 09:18

    Ομολογώ ότι υπερβάλλω αλλά νιώθω ότι η στάση μου δε γίνεται κατανοητή αλλιώς. Όχι από σένα αλλά από "εκείνους"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος18/12/08 16:33

    Και τώρα που το σκέφτομαι, η ψυχανάλυση δεν έχει καμία θέση σ' αυτή τη συζήτηση. Σου είπα ξανά ότι κι εγώ κι ο Γιάννης αρνούμαστε να ψυχαναλυθούμε για να σωθούμε απ' την ευθύνη.

    Σου λέω ότι ΦΤΑΙΩ απόλυτα για ότι έχω κάνει και πει κι εσύ μου λες συγκαταβατικά ότι ΔΕ ΦΤΑΙΩ. Τι είδους σχιζοφρένεια είναι αυτή;

    Λουκάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σήμερα ήταν η χειρότερη μέρα στις πορείες.
    Ενα μικρό έξαλλο πλήθος στη μέση της πορείας έριχνε πέτρες σε γιαγιάδες και γραβατωμένους. Όλοι προσπαθούσαν να τους περιφρουρήσουν αλλά στάθηκε αδύνατον.
    Η μόνη λύση είναι ειρηνική διαμαρτυρία για το καλό της διαμαρτυρίας.
    Εκπέμπω Sos Sos Sos sos sos sos...

    Υ.Γ. Σε μαύρες μέρες εύχομαι να συνεχίσετε να κάνετε όνειρα,
    όνειρα χωρίς εφιάλτες

    το κορίτσι - ρομπότ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κορίτσι-ρομπότ,

    αναρωτιέμαι: εδώ που τα λέμε δεν φταίνε οι γιαγιάδες και οι γραβατωμένοι για όλ' αυτά; ΝΔ ψηφίζουν όλοι. Υπάρχει οργή. Εδώ στη Σαλονίκη η πορεία σήμερα έκλεισε την Εγνατία εμποδίζοντας εκατοντάδες οδηγούς, που ήθελαν να περάσουν για να πάνε στις δουλειές τους. Αυτό δεν είναι βία; Όσο για την ειρηνική διαμαρτυρία, τι έννοια έχει; Ποιος της δίνει σημασία; Τι μήνυμα αρθρώνει; Αναρωτιέμαι.

    Όσο για το SOS, συμπάσχω απολύτως, αλλά ελπίζω να μην περιμένεις από μας σωτηρία, γιατί θ' αργήσουμε λιγουλάκι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Λουκά,

    σίγουρα η στάση σου δεν γίνεται κατανοητή από κείνους, γιατί δεν θέλουν να κατανοήσουν τίποτα. Έχουμε ξεμάθει να συζητάμε, επαναλαμβάνω. Κι εγώ όμως, που παίρνω το ρόλο του κριτή, καταβάλλω έντονες προσπάθειες, πιθανώς ανεπιτυχείς, για να σε καταλάβω. Συνέχισε να εκφράζεσαι και κάτι θα γίνει. Στην πορεία βέβαια, καθώς θα σε κατανοώ, θα αλλάζω, και καθώς θα εκφράζομαι, θα αλλάζεις κι εσύ. Στο τέλος θα φτάσουμε να κατανοήσουμε αλλήλους, αλλά δεν θα είμαστε πια αυτοί οι ίδιοι! Αυτή είναι και η κατ' εμέ ουσία της συζήτησης, αυτή και η - πάλι κατ' εμέ - αμφισβήτηση της σταθερότητας του ατόμου. Να φταίμε και να μην φταίμε! Όμως το φταίξιμο, τώρα που το σκέφτομαι, παραπέμπει στις ενοχές. Οπότε μάλλον θα τη χρειαστούμε τελικά τη γαμημένη την ψυχανάλυση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μόλις έπεσα πάνω σε κάτι ωραίο από το blog της r2d2therobot:

    «Βεβαίως φάσκω και αντιφάσκω. Γιατί αυτό μου επιβάλλει ο μεταβαλλόμενος εαυτός μου».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος19/12/08 16:02

    Ρε παιδιά. Δε μας παρακολουθεί κανείς ούτε Θεός ούτε αφέντες, γιατί μιλάμε σα να απολογούμαστε σε κάποιον για τη στάση μας; Γιατί είμαστε τόσο πολιτικά ορθοί;

    Εγώ τελειώνω τη δική μου συμμετοχή στη συζήτηση εδώ γιατί κινδυνεύω -και πάλι- να θεωρηθώ διαλλακτικός και ν' ακυρωθεί η όποια ισχύς των όσων λέω απ' τον καταραμένο κυματοθράυστη του διαλόγου και των καλών προθέσεων. Ευχαριστώ Παναγιώτη που ξύπνησες το τέρας με το παραπάνω σχόλιό σου.

    Δε συνδιαλέγομαι. Δε δίνω μπουνιές στο μαχαίρι. Ακονίζω το δικό μου για να φάνε πούτσα όσοι επιχειρήσουν να πέσουν επάνω, τα μυαλά τους να σκορπίσουν στα πόδια μου και να ρίξω όλο το πριονίδι απ' τα αλεσμένα κόκκαλά τους για να μη γλυστρίσω. Συνεχίζω ξεροκέφαλος και αφοριστικός την προσπάθεια να μπορώ να επιλέγω το δηλητήριό μου και εκείνους στους οποίους χρωστάω γιατί η πολλή ανάλυση οδηγεί στην παράλυση. Υπάρχει ένα κρίσιμο σημείο όπου η λύση γίνεται το πρόβλημα και το πρόβλημα η λύση, το οποίο ξεπεράσαμε ως συμπολίτες για ακόμη μια φορά.

    Τα λέμε στην κερκίδα αδέλφια. Βενσερέμος... Αντώνης!

    Λουκάς ο Διπλός Κεφαλοθραύστης με το δηλητήριο αργού θανάτου εν μέσω εφιαλτικών παραισθήσεων στην άκρη των ακίδων του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος20/12/08 23:21

    Γράφω αυτό το ποστ για να ευχαριστήσω τον κ. Κοινή Λογική για τα πολύ καθαρά του επιχειρήματα. Πηγαίνω στην δευτέρα λυκείου και η ανάλυσή του θα με βοηθήσει στην έκφραση έκθεση και στο διαγώνισμα του ανοιξιάτικου τριμήνου (γιατί τότε θα ανοίξουμε το σχολείο μας ξανά, έχουμε πολύ οργή μέσα μας).
    Χαίρομαι επίσης που, επιτέλους, ένας μεγάλος (γιατί αυτό καταλαβαίνω ότι είστε) αποφάσισε να απολογηθεί για την αδράνειά του μέχρι σήμερα και να προσπαθήσει να αλλάξει πολλά μέσω αυτου του μπλογκ. Σας αξίζουν εύσημα που δεν ντρέπεστε να αυτο-ψυχαναλυθείτε δημοσίως και να αναλάβετε τις αντικειμενικές σας ευθύνες.
    Κακώς σας παίρνουν από τα μούτρα οι κύριοι Λουκάς και Γιάννης. Εσείς το καθήκον σας το πράξατε. Τώρα μπορείτε να επιστρέψετε στην ασφάλειά σας. Εσείς, άλλωστε, σε αντίθεση με τους περισσότερους συμπολίτες μας απολογηθήκατε.
    Όσον αφορά στην θέλησή σας για την εκκίνηση ενός γόνιμου διαλόγου, σας συγχαίρω ειλικρινά. Βέβαια, δεν ξέρω πόσο μας λείπει μία ακόμη ψευδο-αριστερίστική ανάλυση, η οποία αντιμετωπίζει το άτομο ως σκλάβο των συστημάτων και των μεγάλων κοινωνιολογικών μοντέλων.Με αυτό τον τρόπο δεν φταίμε ποτέ! Είναι τέλεια η κατασκευή σας. Μπράβο.
    Κλείνοντας, σας συγχαίρω για την επαναδιατύπωση της μαοϊκής σοφίας "μεγάλη αναστάτωση, θαυμάσια κατάσταση". Η αναταραχή είναι χρήσιμη. Άλλωστε η βία είναι "η μαμή της ιστορίας", γιαυτό καλό είναι να την σχετικοποιήσουμε και να την κατανοήσουμε στοργή.
    Δεν σας κρύβω ότι για λόγους εγωισμού αναμένω να τεμαχίσετε και το δικό μου ποστ και να μου απαντήσετε σχολιάζοντάς το παράγραφο-παράγραφο.

    Ασάλιωτος G4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος20/12/08 23:46

    Για την Ορθοδοξία... γαμώ το Χριστό μου και την Παναγία μου!!!

    Άγιος Αλκέτας ΠαναγούλΗς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ασάλιωτε G4,

    είναι ανείπωτη η χαρά μου! Το όραμά μου όταν ξεκινούσα αυτό το ιστολόγιο επιτέλους δικαιώνεται! Ναι, η νέα γενιά μας ακούει. Συνομιλεί. Εκφράζεται. Είναι υπέροχο! Μην ανησυχείς, παιδί μου. Στην έκθεση-έκφραση 20 θα πάρεις. Ακόμη κι εγώ δυσκολεύομαι να τεμαχίσω ένα τόσο πειστικό και συνεκτικό κείμενο. Μπράβο σου! Συνέχισε έτσι. Είσαι το μέλλον, το είπε και ο Λάκης Λαζόπουλος. Όσο για τους κ.κ. Γιάννη και Λουκά, μην τους συνερίζεσαι. Εξαντλούνται σε ασκήσεις ύφους γιατί φοβούνται τη συζήτηση επί της ουσίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος22/12/08 16:59

    Μίλησα γι' αγάπη έτσι για πρόσχημα - όμως όταν ήρθ' η ώρα σου, σε σκότωσα - σε ρούφηξα, σσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσ! - σε απορρόφησα...

    Κατεβάζει φραπέδες κι ονειρεύεται κινήματα - ψάχνει στα σκουπίδια για θύματα - με τα μέλη τους φτιάχνει χαϊμαλιά και φο-κοσμήματα - ρουφά γαματοσύνη κι η ψωλή του μεγαλώνει - ο στέλιος ράμφος της μιλάει και καυλώνει - κι όταν σηκωθεί πολύ στο στόμα του τη χώνει - αλλά δε χύνει - αρνείται ν' αναλάβει την ευθύνη - δε φταίει ο πούτσος αλλά τα ρημάδια τ' αρχίδια - κι ο διανοούμενος που τους έκανε παιχνίδια - κι οι ιδέες που παράγουν τα χύσια - κι η εποχή που έχουν χαλάσει τα γαμήσια - και οι τσόντες που δε δείχνουνε τρύπα - κι οι πανελίστες που δεν του κάνουνε πίπα - κι οι στερημένοι που τον παίζουν μπροστά του - κι οι αρρωστημένοι που γαμούν τα παιδιά του - κι οι καπότες που του σβήνουν το πάθος - και τα μουνιά που δεν έχουνε βάθος - κι οι γείτονες που κλάνουν τα βράδια - κι η πουτάνα που βαριέται τα χάδια - κι η κούκλα που μυρίζει σαμπρέλα - κι η κολλητή που γεννά σαν κουνέλα - κι ο μπάτσος που γαμά με τη στολή του - κι ο λεφτάς που 'χει πληγιάσει η ψωλή του - κι ο ταξιτζής που τον κώλο του πιάνει - κι η λουλού που γαμά από 'κει που κλάνει - κι άλλοι πολλοί και πάνω απ' όλα οι ιδέες - κι οι μαλακίες μας που 'ναι όλες μοιραίες - μα τελικά του αρέσει το χάζι - που προκαλεί κάνοντάς πως τον νοιάζει - τώρα θα μάθει γιατί ο κώλος του στάζει - και πόσα αρχίδια ο αρχιδόσακκος βάζει...

    Ασκητής Ύφους 200Εννιά - ρε μουνιά - φάτε όλοι τα σκατά μου κι αυτή τη χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή